Jelle

Opzoek naar een copywriting cursus om betere webteksten te schrijven? Dan kan misschien de online cursus Copywriting in 30 Dagen van Doyoucopy / Edward Hendriks je helpen.

In deze review vertel ik je meer wie Edward Hendriks is, nemen we samen door wat de cursus je heeft te bieden en vertel ik meer over mijn persoonlijke ervaringen met de cursus.

Meer weten? Lees dan snel verder.

Wie is Edward Hendriks van Doyoucopy?

Edward Hendriks, eigenaar Doyoucopy

Doyoucopy is een copywritingbureau in Gelderland waarvan Edward Hendriks de eigenaar is. Edward heeft al bijna 20 jaar ervaring als het gaat om schrijven van webteksten, zoekmachineoptimalisatie, contentmarketing, bloggen en conceptontwikkeling voor diverse bedrijven en bureaus.

Behalve copywriter is Edward Hendriks ook nog eens auteur van fictie. Zo heeft hij verschillende thrillers uitgebracht waaronder “Het meisje van toen”. Daarnaast werkt Edward wanneer het uitkomt ook nog eens aan diverse manuscripten en korte verhalen.

Zoals je bij mijn andere reviews hebt kunnen lezen vind ik het belangrijk dat de aanbieder van een product of dienst te vertrouwen is. Na flink zoeken op Google kwam ik geen negatieve reacties tegen. Maar wel veel positieve ervaringen van mensen.

Het viel mij ook op dat Edward in Google vaak in de top 3 staat met zijn als het gaat om copywriting en het schrijven van webteksten.

Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat Edward een expert is in zijn vakgebied. En dat hij precies weet waar hij het over heeft.

Wat heeft de cursus Copywriting in 30 Dagen je te bieden?

De cursus Copywriting in 30 Dagen is een kleine online copywriting cursus in Pdf-vorm, waarin je alle benodigde informatie krijgt in een 140 pagina’s groot digitale handboek.

Het handboek bevat 30 stap voor stap lessen uit de praktijk, die je helpen om de juiste stappen te zetten bij het schrijven van betere webteksten. En die ook nog eens conversie verhogend zijn.

Vermijden van moeilijk taalgebruik

Copywriting in 30 Dagen neemt je zoals gezegd stapsgewijs mee door 30 verschillende lessen. Zo wordt er meer vertelt over schaarste, hoe je goede koppen schrijft, hoe je gebruik maakt van emoties en het vermijden van moeilijk taalgebruik.

En vooral het laatste onderwerp is belangrijk bij het schrijven van goede webteksten.

Ongeveer 60% van de bevolking heeft een maximaal taalniveau B1, wat wilt zeggen dat men alledaagse teksten goed begrijpt.

Taalniveau van de Nederlandse bevolking
5+15+40=60% van de mensen begrijpt taal op B1-niveau

Toch schrijven helaas veel organisaties, freelancers en bloggers hun teksten vaak op taalniveau C1. Hierdoor gaat de begrijpelijkheid snel naar beneden en loop je meer kans dat je bezoekers je website verlaten.

Het advies van Edward is dan ook om je webteksten in taalniveau B1 te schrijven. Zo zorg je ervoor dat 80% van de mensen je teksten begrijpen (40+25+10+5).

Om je hierbij te helpen geeft Edward in les 11 je 4 tips, 4 voorbeelden en een oefening die ervoor zorgen dat je nieuwe en oude teksten een stuk beter leesbaarder worden.

Andere onderwerpen die besproken worden

Een aantal andere interessante onderwerpen die terugkomen in de minicursus copywriting zijn:

  • Waarom je op emoties moet richten
  • Hoe je sturing geeft
  • Het wegnemen van drempels
  • Weet wat je doelgroep drijft
  • Waarom social proof gebruiken
  • De aanpak van John Lennon

Alle onderwerpen die in de minicursus worden besproken download je direct hier met 1 simpele klik (PDF).

Bonus hoofdstuk

Behalve de 30 copywriting lessen is er ook een bonushoofdstuk aanwezig over 19 handige online tools en hulpmiddelen die het schrijven van betere webteksten mogelijk maakt.

Voor wie is de cursus Copywriting in 30 dagen bestemd?

De mini online cursus copywriting is voor iedere (online) ondernemer, blogger of freelancer bestemd die op een goede en effectieve manier goede webteksten wilt leren schrijven en tegelijkertijd hun doelgroep wilt overtuigen.

Wat zeggen andere mensen?

Voordat ik je hieronder mijn eigen ervaringen met de cursus vertel, wil ik hieronder eerst nog enkele afzonderlijke en eerlijke reviews van andere personen plaatsen die gebruik hebben gemaakt van de cursus of eerder met Edward hebben samengewerkt.

Doyoucopy reviews / copywriting in 30 dagen reviews
Doyoucopy reviews / copywriting in 30 dagen reviews

Mijn ervaringen met de online copywriting cursus

Nu je weet wat Copywriting in 30 Dagen allemaal te bieden heeft, is het nu tijd geworden om mijn eigen ervaringen met de copywriting cursus met jullie te delen.

Voor het volgen van de cursus heb ik de belangrijkste artikelen van mijn bouwtekeningen affiliate website erbij gepakt. Per artikel heb ik de lessen doorlopen en waar nodig was aanpassingen gedaan.

Een goed voorbeeld van zo’n aanpassing was het benadrukken van voordelen in plaats van producteigenschappen (les 1 in de copywriting cursus).

Zo beschreef ik bij de voordelen vaak producteigenschappen zoals “licht gewicht” of “geïntegreerd LED-lampje aanwezig”.

Een betere manier zou bijvoorbeeld “licht in gewicht, waardoor je minder snel kramp in je hand krijgt” of “dankzij de geïntegreerde LED-lampje is het mogelijk om ook op donkere plaatsen te boren” kunnen zijn.

Sturen van je bezoekers

Een ander voorbeeld van een aanpassing wat ik graag in deze review kort wil behandelen is het sturen van je bezoekers. Wil je hebben dat je bezoekers na het lezen van je artikel of verkooppagina een product kopen, een offerte aanvragen of zich inschrijven?

Dan zul je echt aan je bezoeker moeten vragen om actie te ondernemen.

Dit doe je door een goede call-to-actions te maken. En Edward helpt je daarbij door onder andere tips en een aantal goede praktijkvoorbeelden te geven.

Een kleine hint: gebruik magische woorden zoals gratis of nieuw.

Eindoordeel cursus Copywriting in 30 Dagen

Ben ik tevreden over de cursus Copywriting in 30 Dagen? Ja, dat ben ik zeker. Zo heb ik geleerd om een aantal standaard “copywriting technieken” te verbeteren en zelfs te combineren.

Mijn webteksten zijn zeker nog niet perfect. Daarvoor moet ik nog veel oefenen en experimenteren met schrijven. Maar kijk ik naar de statistieken en het aantal verkopen, dan heeft deze mini cursus zeker goed geholpen.

Ik ben dan ook van mening dat deze mini cursus zeker geschikt is om je website teksten flink te verbeteren.

Zeker voor de prijs van € 19,99. En nee, dit is geen typfout. De minicursus copywriting wordt door Edward aangeboden voor € 19,99

Voordelen

  • De minicursus is geschreven door een vakkundige copywriter
  • Je ontdekt de juiste manieren om betere en converterende webteksten te schrijven
  • Per les ben je ongeveer half uurtje per dag bezig
  • Direct aan de slag
  • Korte en persoonlijke feedback van Edward op je teksten

Nadelen

  • Je zult wat moeten oefenen

Start met het schrijven van betere webteksten die converteren

Meer bezoekers, meer klanten en een hogere omzet door betere webteksten te schrijven? Klik op de rode knop hieronder en maak gebruik van de minicursus Copywriting in 30 Dagen van Edward Hendriks.

Koop nu de copywright cursus
Jelle

Hé! Ik ben Jelle en inmiddels alweer 6 jaar een ambitieuze (internet) ondernemer met een passie voor zo'n beetje wat alles met internet te maken heeft. Op deze website deel ik al mijn kennis met je via mijn blogs. Mocht je vragen hebben, mail dan gerust. Wil je meer over mij weten? Bekijk dan de "over mij" pagina.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer artikelen

Klik op 1 van de categorieën en ontdek meer interessante artikelen.